Přednášky:
1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup
2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýzy organizace
3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí
4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí
5. Portfolio analýza
6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu
7. Interní analýza firmy
8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza Semináře:
1. Typy a varianty marketingových strategií
2. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu
3. Cenové strategie a jejich analýzy
4. Marketingový výzkum, brief
5. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření
6. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy
7. Prezentace projektů
Předmět seznamuje studenty s metodami, technikami a způsoby analýzy trhu. Do těchto analýz se řadí jak kvalitativní, tak kvantitativní metody výzkumu zaměřující se na oblasti jako chování spotřebitele, chování konkurence, charakteristické znaky trhu, vnitřní analýzy firem a další marketingové výzkumy.
Dále jsou součástí předmětu vybrané strategické analýzy, které jsou následně převedeny na specifické marketingové strategie.