Charles Explorer logo
🇨🇿

Průzkum trhu

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG119

Sylabus

Přednášky:

1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup

2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýzy organizace

3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí

4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí

5. Portfolio analýza

6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu

7. Interní analýza firmy

8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza Semináře:

1. Typy a varianty marketingových strategií

2. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu

3. Cenové strategie a jejich analýzy

4. Marketingový výzkum, brief

5. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření

6. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy

7. Prezentace projektů

Anotace

Předmět seznamuje studenty s metodami, technikami a způsoby analýzy trhu. Do těchto analýz se řadí jak kvalitativní, tak kvantitativní metody výzkumu zaměřující se na oblasti jako chování spotřebitele, chování konkurence, charakteristické znaky trhu, vnitřní analýzy firem a další marketingové výzkumy.

Dále jsou součástí předmětu vybrané strategické analýzy, které jsou následně převedeny na specifické marketingové strategie.