Přednášky: 1.-2. Chování spotřebitele a formování poptávky.
Elasticita poptávky, elasticita nabídky3.-4. Produkční analýza a náklady, příjmy a zisk.
Daně.5.-6. Firma v podmínkách dokonalé konkurence.
Formování nabídky. Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu.7.-8.
Charakteristika nedokonalé konkurence. Monopol.
Oligopol a monopolní konkurence.9.-11. Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy12.-14.
Trh práce a odbory. Trh kapitálu a trh půdy.
Burzy. Semináře: 1.-3.
Výpočet optima spotřebitele, elasticity poptávky a nabídky.4.-5. Optimalizace nákladů firmy.6.-7.
Optimální rozsah produkce firmy v dokonalé konkurenci.8.-9. Optimální rozsah produkce a cena v nedokonalé konkurenci.
Herfindalův index.10.-12. Manažerské teorie firmy.13.-14.
Lorenzova křivka. Výpočet tržní ceny akcie.
Analýza chování jednotlivých ekonomických subjektů. Chování spotřebitele v podobě poptávky a chování výrobců v podobě nabídky, cena, optimální rozsah produkce firem v různých tržních strukturách, trhy výrobních faktorů, selhání trhu a mezinárodní obchod.