Přednášky:
Úloha marketingu v tržně orientované ekonomice, propedeutika marketingu.
Základní marketingové pojmy a koncepty. Marketingové plánování a marketingová strategie.
Marketingové prostředí - analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Konkurence.
Nákupní chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Nákupní rozhodovací proces.
Proces marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní metody a techniky. Stanovení vzorku. Přínosy a možnosti marketingového výzkumu.
Produkt, sortiment a značka.
Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.
Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.
Marketingová komunikace. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.
Koncepce propagační strategie. Posuzování účinnosti reklamy vzhledem k jednotlivým médiím.
Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.
Marketingová strategie v období rozvoje internetu.
Řízení obchodu se službami.
Marketing pro neziskový sektor.
Semináře:
Pojem marketing, předměty marketingu
Druhy marketingu. Marketingová část podnikatelského projektu.
Marketingový mix
Marketingový plán
Koncepce tvorby dotazníku
Životní cyklus produktu a využití nástrojů marketingu.
Prezentace projektů 1
Prezentace projektů 1
Zápočtový test
Příprava propagační strategie
Efektivní formy reklamy
Druhy médií, měření účinnosti reklamy
Prezentace projektů 2
Rozbor seminárních prací
Předmět se orientuje na získání základních znalostí z teorie marketingu. Studenti se seznamují v prvé části se základními pojmy, nástroji, metodami marketingu, druhá část je věnována marketingovým strategiím firem a zvlášť, s ohledem na sport, marketingovým strategiím v oblasti služeb a v neziskovém sektoru.