Charles Explorer logo
🇨🇿

Marketing

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG208

Sylabus

Přednášky:

Úloha marketingu v tržně orientované ekonomice, propedeutika marketingu.

Základní marketingové pojmy a koncepty. Marketingové plánování a marketingová strategie.

Marketingové prostředí - analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Konkurence.

Nákupní chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Nákupní rozhodovací proces.

Proces marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní metody a techniky. Stanovení vzorku. Přínosy a možnosti marketingového výzkumu.

Produkt, sortiment a značka.

Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.

Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.

Marketingová komunikace. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.

Koncepce propagační strategie. Posuzování účinnosti reklamy vzhledem k jednotlivým médiím.

Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.

Marketingová strategie v období rozvoje internetu.

Řízení obchodu se službami.

Marketing pro neziskový sektor.

Semináře:

Pojem marketing, předměty marketingu

Druhy marketingu. Marketingová část podnikatelského projektu.

Marketingový mix

Marketingový plán

Koncepce tvorby dotazníku

Životní cyklus produktu a využití nástrojů marketingu.

Prezentace projektů 1

Prezentace projektů 1

Zápočtový test

Příprava propagační strategie

Efektivní formy reklamy

Druhy médií, měření účinnosti reklamy

Prezentace projektů 2

Rozbor seminárních prací

Anotace

Předmět se orientuje na získání základních znalostí z teorie marketingu. Studenti se seznamují v prvé části se základními pojmy, nástroji, metodami marketingu, druhá část je věnována marketingovým strategiím firem a zvlášť, s ohledem na sport, marketingovým strategiím v oblasti služeb a v neziskovém sektoru.