Přednášky:
Úloha marketingu v tržně orientované ekonomice, propedeutika marketingu.
Základní marketingové pojmy a koncepty. Marketingové plánování a marketingová strategie.
Marketingové prostředí - analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Konkurence.
Nákupní chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Nákupní rozhodovací proces.
Proces marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní metody a techniky. Stanovení vzorku. Přínosy a možnosti marketingového výzkumu.
Produkt, sortiment a značka.
Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.
Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.
Marketingová komunikace. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.
Koncepce propagační strategie. Posuzování účinnosti reklamy vzhledem k jednotlivým médiím.
Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.
Marketingová strategie v období rozvoje internetu.
Řízení obchodu se službami.
Marketing pro neziskový sektor.
Semináře:
Pojem marketing, předměty marketingu
Druhy marketingu. Marketingová část podnikatelského projektu.
Marketingový mix
Marketingový plán
Koncepce tvorby dotazníku
Životní cyklus produktu a využití nástrojů marketingu.
Prezentace projektů 1
Prezentace projektů 1
Zápočtový test
Příprava propagační strategie
Efektivní formy reklamy
Druhy médií, měření účinnosti reklamy
Prezentace projektů 2
Rozbor seminárních prací
The course focuses on acquiring basic knowledge of marketing theory. Students learn in the first part of the basic concepts, tools, methods of marketing, the second part is dedicated to the marketing strategies of companies, and particularly with regard to sports marketing strategies in services and non-profit sector.