Přednášky:
Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup
Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýza sportovní organizace
Anal ýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí
Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí
Portfolio analýza
Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu
Interní analýza firmy
Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza
Typy a varianty marketingových strategií
Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu
Cenové strategie a jejich analýzy
Marketingový výzkum, brief
Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření
Marketingová strategie pro mezinárodní trhy
Semináře:
Principy strategické situační analýzy. Zásady pro zápočet.
Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
Analýzy životního cyklu produktů organizace, praktický postup.
Životní cyklus odvětví a hodnotová křivka, praktický postup.
SWOT analýza, praktický postup.
Varianty marketingových strategií ve firemní praxi, praktický postup sestavení strategie.
Tvorba marketingového výzkumu se specifiky sportovního prostředí.
Prezentace závěrečných zpráv z analýzy I.
Prezentace závěrečných zpráv z analýzy II.
Předmět se zaměřuje na strategické analýzy a znalosti v oblasti tržního prostředí, včetně specifického sportovního segmentu. Předmět si klade za cíl seznámit studenty s principy globálního konkurenčního prostředí v rámci tržních odvětví, dále pak se strategickými analýzami a metodami, které je třeba využívat v průběhu (či před) sestavování, formulací a implementací jednotlivých strategií podniku.
V rámci předmětu studenti získají poznatky ohledně hodnocení a analýzy vnitropodnikových zdrojů. Poté budou taktéž seznámeni s analýzami, které jsou důležité pro sportovní organizace a podniky v prostředí turbulentní globální ekonomiky, specificky s analýzami vnějšího prostředí, odvětvovými analýzami či analýzami příležitostí a hrozeb, které pro organizace v tržním prostředí vznikají.
Důraz je kladen především na pochopení analýz, a to při respektování konkrétnosti a detailnosti informací, které se vztahují k jednotlivým podnikům. Studenti budou v předmětu vystaveni nutnosti rešerše vhodných zdrojů a jejich následné implementace do jednotlivých strategických analýz.
V neposlední řadě budou studenti seznámeni s možnostmi zadání vybraných analýz specializovaným agenturám či s vybranými metodami, které jim umožní vybraná šetření provádět samostatně.