Přednášky:
HISTORICKO-SOCIOLOGICKÝ POHLED NA SPORTOVIŠTĚ NA ČESKÉM ÚZEMÍ (Tělovýchovná a sportovní zařízen í, výstavba, urbanistické normy, lokalizace);
VÝVOJ A AKTUÁLNÍ STAV SPORTOVNÍ INFRASTRUKTURY V ČESKÉ REPUBLICE (Majitelé sportovních zařízení - stát, město, klub, privátní subjekt);
JAK TAKÉ MOHOU VZNIKAT SPORTOVNÍ HALY V ČESKÉ REPUBLICE (Lokalizace a plánování sportovní infrastruktury, svazově, politicky, ekonomicky, společenské hledisko);
ZIMNÍ STADIONY V ČESKÉ REPUBLICE (Ekonomika a efektivnost provozu tělovýchovných zařízení);
PLAVECKÉ BAZÉNY A AQUAPARKY V ČESKÉ REPUBLICE (Ekonomika a efektivnost provozu tělovýchovných zařízení);
SPORTOVNÍ VYBAVENOST ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE (Státní podpora, dotace poskytované státem, projekt jako součást žádosti o dotaci);
VÝVOJOVÉ TRENDY SPORTOVNÍ INFRASTRUKTURY (Financování sportovních zařízení - EU, stát, obce, privátní sféra).
Jedním z nejdůležitějších předpokladů pro sportování a výuku tělesné výchovy je tvorba vhodných prostorových podmínek pro jejich realizaci. Tedy výstavba a údržba sportovních zařízení.
Předmět podává informace o managementu sportovních zařízení. Student bude seznámen s kapacitami sportovní infrastruktury, možnostmi plánování a umísťování sportovních zařízení v regionu, možnosti financování jejich výstavby a hodnocení efektivnosti provozu a kapacitních možností.
Specifikem marketingu sportovních zařízení je jeho provázanost s marketingem sektoru služeb a také cestovního ruchu. Sportovně-rekreační segment služeb patří k jedněm z nejvýznamnějších rámců z pohledu realizace cestovního ruchu. Přičemž využívají přírodních a též uměle zbudovaných dispozic k progresu sportu, rekreace a tím i turistiky.
Problematika sportovní infrastruktury je velmi komplexní a tím pádem se stává složitou. To je mj. způsobeno jistou „roztříštěností“ sportovišť. Např. oproti dřívější době je dnes širší portfolio vlastníků a provozovatelů sportovních zařízení. Dále i vzhledem k diverzifikaci pohybových aktivit je nutná podstatně pestřejší sportovní infrastruktura.
V kontextu již výše uvedené diverzifikace sportovních aktivit je třeba zmínit potřebu multifunkčních a multi-sportovních sportovišť. Dalším trendem je např. flexibilní sportovní infrastruktura, jelikož obliba a realizace sportu podléhá určitým módním vlnám, které se spíše zrychlují než naopak.