1. Jak na člověka působí vodní prostředí, fyzikální vlastnosti vody, specifické adaptace.
2. Podmínky využití plavecké lokomoce pro zdravotně orientovaný program ve vodě.
3. Pohybové aktivity ve vodě - systematika.
4. Kontrola zatížení ve vodním prostředí.
5. Programy aqua-fitness.
6. Organizace pohybových programů ve vodě zaměřených na regeneraci.
7. Organizace pohybových programů ve vodě zaměřených na rekondici.Cvičení:
1. Polohování ve vodě s podporou kontaktní dopomoci a plaveckých pomůcek, inventář vhodných cvičení pro regeneraci.
2. Plavecké dovednosti potřebné pro funkčně zaměřené pohybové programy ve vodě, inventáře vhodných cvičení pro regeneraci a rekondici.
3. Modelové plavecké techniky pro podporu zdraví.
4. Monitoring srdeční frekvence v průběhu polohování ve vodě, test individuální reakce na vodní prostředí.
5. Aplikace Borgovy škály při pohybových činnostech ve vodě.
6. Aqua-walking a aqua-jogging, inventáře vhodných motivů pro rekondici.
7. Didaktické výstupy studentů s hodnocením - řízení části lekce.
8. Aqua-aerobik, inventáře vhodných motivů pro rekondici.
9. Didaktické výstupy studentů s hodnocením - řízení části lekce.
10. Aqua-gymnastika, inventář vhodných cvičení pro regeneraci a kompenzaci.
11. Didaktické výstupy studentů s hodnocením - ř ízení části lekce.
12. Další formy aqua-fitness vhodné pro rekondici
13. Demonstrace různých organizačních forem při řízení pohybových programů ve vodě.
14. Didaktické výstupy studentů s hodnocením - řízení části lekce.
Předmět se zaměřuje na vytvoření teoretického zázemí a profesních dovedností pro volbu obsahu a metod a pro řízení pohybových aktivit ve vodě s cílem regenerace a rekondice sportovců i běžné populace. Cvičení směřují k pohybové zkušenosti se specificky zaměřenou plaveckou lokomocí a cvičeními ve vodě.
Student získá zkušenosti s řízením bezpečných a funkčně zaměřených pohybových činností ve vodě.