1. Školní tělesná výchova a její místo v systému vzdělávání a výchovy, současný výzkum. 2. Projekty výchovy a vzdělávání v tělesné výchově, historická reflexe, osnovy, rámcové vzdělávací programy. 4.
Hodnocení a klasifikace ve školní TV, motorické testy, hodnocení stupně zvládnutí dovedností. 5. Efektivita vyučovací jednotky, splnění cíle, skladba z fyziologického hlediska, psychická a fyzická zátěž. 6.
Dobrodružná pedagogika a netradiční náčiní ve školní TV. 7. Interkulturní výchova prostřednictvím TV a sportu. 8.
Problémy ve školní TV očima učitele (sportoviště, vybavenost nářadím a náčiním, počty žáků, připravenost učitelů ...). 9. Nedostatečný cvičební úbor a nezájem žáků, opakované omluvy v TV. 10.
Nekázeň a její příčiny i způsoby řešení, jednání o nekázni s rodiči žáka. 11. Reakce na šikanu, projevy rasismu ve třídě, kooperativní cvičení v TV. 12.
Systém odměňování a hodnocení, školní turnaje a soutěže. 13. Neprospěch a jeho příčiny, jednání o neprospěchu s rodiči žáka. 14.
Závěrečný test zalostí a zhodnocení připravenosti studentů na praxi.
Předmět navazuje na poznatky z psychologie a pedagogiky. Přináší informace o školní tělesné výchově v systému vzdělávání, který je determinován projekty-programy výchovy a vzdělávání, učitelem, žákem a podmínkami materiálními, personálními i právními.
Přednášky a semináře jsou věnovány projektům, organizačním formám, efektivitě vyučování, tělesné výchově oslabených i talentovaných, způsobům hodnocení ve školní TV... Dále nabízejí informace o problémech současné školy i tělesné výchovy, o nejčastějších chybách začínajících učitelů, o možnostech zvýšení motivace...
Prostřednictvím prezentací a videozáznamů jsou studenti teoreticky přípravováni na pedagogické praxe.