Pedagogická praxe ve škole I je v podstatě hospitační praxí představující kombinaci opakovaných kolektivních návštěv různých forem výuky školní tělesné výchovy s následnými rozbory - semináři, věnovanými prezentaci výsledků pozorování a posuzování různých stránek sledovaných procesů, a to především z pohledu toho, kdo proces vyučování řídí, nikoliv z pohledu toho, kdo je řízen - vyučován. Jde zde o podporu postupného přerodu myšlení studentů UK FTVS z pozice žáka, cvičence, studenta, tedy jedince, který je vyučován, do pozice učitele, tedy osoby, která proces vyučování řídí.
Cílem pedagogické praxe ve škole I je seznámení studentů s různými typy škol ? základními, středními školami, učilišti, sportovními a speciálními školami a s formami tělesné výchovy na těchto školách uskutečňovanými.
Studenti si na začátku semestru vyberou téma - úkol, který budou v průběhu hospitačních praxí řešit, postupují od vytvoření projektu, jeho obhajoby, přes sběr dat, jejich hodnocení, až po zpracování závěrů z řady pozorování a jejich obhajobu na semináři.
Rámcový plán výuky pedagogické praxe ve škole I 1. Úvod do výuky, seznámení s cíli p ředmětu, zadání úkolů pro pozorování 2. Seminář k projektům pozorování (obhajoba projektů) 3., 4., 5. Hospitace na základních školách 6. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování) 7., 8., 9. Hospitace na středních školách a učilišti 10. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování) 11., 12., 13. Hospitace na sportovní a speciální škole 14. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování) 15. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.
Požadavky na zápočet:
Seminární práce (oblast školství)