Charles Explorer logo
🇬🇧

Sensomotor learning

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PPPD090

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky:

1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace

2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chování a jednání

3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení

4. Druhy učení, senzomotorické učení

5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení

6. Teorie senzomotorického učení

7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností

8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace

9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení

10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení

11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení

12. Koncepty řízení a regulace pohybu

13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky senzomotorického učení

14. Aplikace naučených dovedností a jejich modifikace v praktické činnosti, obtíže Semináře: Samostatná, částečně supervizovaná práce zaměřená na komplexní analýzu senzomotorických nároků ve vybraných sportovních činnostech včetně aplikací druhů senzomotorického učení.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Vytvářené učební výsledky a kompetence v předmětu jsou zaměřeny na: seznámení se s obecnými a specifickými teoriemi senzomotorického učení, s biologickou a sociální podstatou učení, učení se pohybovým dovednostem a činnostem osvojení a pochopení teorii učení a senzomotorického učení; fylogenetických základů učení, algoritmů aplikace v pedagogické a tělovýchovné praxi porozumění dovednostem a činnostem jako výsledkům senzomotorického učení; klasifikaci pohybových dovedností; metodologickým základům ve výzkumu učení; experimentaci v učení; řízení a regulace pohybů analýzu sportovních činnosti, senzomotorických nároků a volbu vhodných druhů senzomotorického učení indikaci chyb v učení a způsobů jejich korekce; hodnocení efektivity senzomotorického učení, konstrukci křivek učení identifikaci stimulujících a inhibičních činitelů v senzomotorickém učení.