1. Historický přehled vývoje obsahu a forem školní tělesné výchovy v evropském a národním kontextu.
2. Školní tělesná výchova jako forma tělesné kultury a pohybové aktivity, její místo v systému vzdělávání a výchovy.
3. Systém didaktiky školní tělesné výchovy. Environcentrismus, pedocentrismus, paidocentricmus a curriculocentrismus v systému školní tělesné výchovy.
4. Projekty výchovy a vzdělávání v tělesné výchově, historická reflexe, osnovy, rámcové vzdělávací programy. Mimotřídní a mimoškolní pohybové a volno-časové aktivity.
5. Plánování v tělesné výchově roční, tematické plány, příprava na vyučování. Modifikace obligatorního a selektivního curricula ve vztahu k zájmům žáků a studentů
6. Žák jako subjekt a objekt ve výchově a vzdělávání. Divergující, asimilující, konvergující a akomodující žáci, rozdíly ve vnímání reality, zpracování informací. Principy diferenciace ve vytváření učebních projektů a situací, skalace, furkace; nadaní a zdravotně oslabení žáci.
7. Pohybový režim školní mládeže, vývoj, mezinárodní komparace.
8. Učitel tělesné výchovy. Vědomosti, dovednosti, kompetence, osobnost učitele a jejich rozvoj. Sociální percepce v efektivní interakci: učitel - žák". Interpretace chování a jednání žáků v psychosociálním a didaktickém kontextu. Rozvoj interpersonální percepce.
9. Vyučovací metody, klasifikace, analýza, modifikace, vyučovací styly, syntéza informativního a formativního působení.
10. Reflexe a evaluace práce učitele. Dialog s rodiči, vedením školy, municipalitou. Kázeň v tělesné výchově, spolupráce, zájem a tvořivost. Řešení rušivého a nespolupracujícího chování.
11. Organizační formy tělesné výchovy: školní povinné, nepovinné, doplňkové, zájmové. Specifické didaktické formy, dobrodružné, prožitkové a netradiční činnosti. školní tělesná výchova v Evropská chartě sportu. Školní sportovní organizace a kluby. Sport mládeže, Mezinárodní organizace školního sportu a sportu mládeže.
12. Výzkum ve školní tělesné výchově, zlepšení a inovace pedagogické praxe.
13. Synergické i kontradikční podněty ve školní tělesné výchově, výzvy ke změně: celosvětové, globalizační trendy. Modernismus, postmodernismus, paradigma: behaviorální, socializační, reflektivní, kritická.
14. Metody empirického a teoretického výzkumu v didaktice.
Characteristics: The course builds on knowledge from psychology and pedagogy. It brings information about the role of school physical education in the system of physical culture and education.
School physical education is presented as an open system of physical and sports education, determined by projects of education and training, teachers, pupils and conditions. Projects, organizational forms, differentiation in school physical education, extracurricular and extracurricular physical activities, school sports of youth in the national and international context.