1. Historický přehled vývoje obsahu a forem školní tělesné výchovy v evropském a národním kontextu.
2. Školní tělesná výchova jako forma tělesné kultury a pohybové aktivity, její místo v systému vzdělávání a výchovy.
3. Systém didaktiky školní tělesné výchovy. Environcentrismus, pedocentrismus, paidocentricmus a curriculocentrismus v systému školní tělesné výchovy.
4. Projekty výchovy a vzdělávání v tělesné výchově, historická reflexe, osnovy, rámcové vzdělávací programy. Mimotřídní a mimoškolní pohybové a volno-časové aktivity.
5. Plánování v tělesné výchově roční, tematické plány, příprava na vyučování. Modifikace obligatorního a selektivního curricula ve vztahu k zájmům žáků a studentů
6. Žák jako subjekt a objekt ve výchově a vzdělávání. Divergující, asimilující, konvergující a akomodující žáci, rozdíly ve vnímání reality, zpracování informací. Principy diferenciace ve vytváření učebních projektů a situací, skalace, furkace; nadaní a zdravotně oslabení žáci.
7. Pohybový režim školní mládeže, vývoj, mezinárodní komparace.
8. Učitel tělesné výchovy. Vědomosti, dovednosti, kompetence, osobnost učitele a jejich rozvoj. Sociální percepce v efektivní interakci: učitel - žák". Interpretace chování a jednání žáků v psychosociálním a didaktickém kontextu. Rozvoj interpersonální percepce.
9. Vyučovací metody, klasifikace, analýza, modifikace, vyučovací styly, syntéza informativního a formativního působení.
10. Reflexe a evaluace práce učitele. Dialog s rodiči, vedením školy, municipalitou. Kázeň v tělesné výchově, spolupráce, zájem a tvořivost. Řešení rušivého a nespolupracujícího chování.
11. Organizační formy tělesné výchovy: školní povinné, nepovinné, doplňkové, zájmové. Specifick é didaktické formy, dobrodružné, prožitkové a netradiční činnosti. školní tělesná výchova v Evropská chartě sportu. Školní sportovní organizace a kluby. Sport mládeže, Mezinárodní organizace školního sportu a sportu mládeže.
12. Výzkum ve školní tělesné výchově, zlepšení a inovace pedagogické praxe.
13. Synergické i kontradikční podněty ve školní tělesné výchově, výzvy ke změně: celosvětové, globalizační trendy. Modernismus, postmodernismus, paradigma: behaviorální, socializační, reflektivní, kritická.
14. Metody empirického a teoretického výzkumu v didaktice.
Charakteristika: Předmět navazuje na poznatky z psychologie a pedagogiky. Přináší informace o roli školní tělesné výchovy v systému tělesné kultury a vzdělávání. Školní tělesná výchova je představena jako otevřený systém pohybového a sportovního vzdělávání, determinovaný projekty výchovy a vzdělávání, učitele, žákem a podmínkami.
Projekty, organizační formy, diferenciaci ve školní tělesné výchově, mimotřídní a mimoškolní pohybové aktivity, školní sport mládeže v národním a mezinárodním kontextu.