Přednášky:
1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace
2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chování a jednání
3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení
4. Druhy učení, senzomotorické učení
5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení
6. Teorie senzomotorického učení
7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností
8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace
9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení
10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení
11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení
12. Koncepty řízení a regulace pohybu Čchajdze, Adams, Schmidt
13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky motorického učení
14. Aplikace dovedností v praktické činnosti, obtíže Požadavky na zápočet: - Písemný test Požadavky na zkoušku: - Ústní zkouška
Fylogenetické základy učení. Psychofyziologická podstata učení, učení se pohybovým dovednostem a činnostem (senzomotorické učení).
Obecné a specifické teorie učení a senzomotorického učení. Klasifikace dovedností.
Metodologické základy výzkumu učení; experimentace v učení. Řízení a regulace pohybů. Algoritmy aplikace v pedagogické a tělovýchovné praxi.
Indikace chyb v učení i způsoby jejich korekce.