Přednášky:
1. Pedagogická psychologie, pojetí, zaměření
2. Osobnost žáka a její vývoj, mechanismy vývoje
3. Poznávání žáků učitelem
4. Současné pojetí výchovy a psychologie výchovy
5. Zvládání školní zátěže, psychosociální stres
6. Učení, senzomotorické učení
7. Klima školní třídy, psychologické přístupy.
8. Psychologie sportu, pohyb a psychika
9. Psychologická analýza sportovní činnosti
10. Kognitivní funkce ve sportu
11. Osobnost a její vývoj ve sportu
12. Emoce, motivace a vůle ve sportu
13. Sociální interakce, facilitace a sociální skupiny ve sportu
14. Agrese ve sportu, sportovní diváctví, doping Semináře:
1. Metodologie psychologického výzkumu
2. Kognitivní strategie ve sportu (rozhovor, kvalitativní výzkum)
3. Závodní úzkost (pozorování, dotazníkové metody)
4. Školní třída jako sociální skupina a sportovní družstvo (sociometrie)
5. Imaginace - příprava tréninkového programu (experiment)
6. Pozornost, měření pozornosti (psychofyziologické m ěření)
7. Aktuální téma z oblasti sport a zdraví, cvičení a well-being, adherence ke cvičení (dotazníkový průzkum)
Předmět Pedagogická psychologie se zabývá aplikací psychologických poznatků do pedagogické praxe. Poskytuje základní přípravu pedagogům v oblasti pedagogicko – psychologického působení.
Psychologie sportu přináší poznatky o vztahu mezi psychikou a pohybem, rozebírá úlohu psychiky v průpravné motorice. Soustřeďuje se na prožívání pohybové aktivity jako základu zájmu o pohyb.