Obsah výuky:
Výběr z nabízených pražských základních škol nebo dle uznání dosavadní praxe (pro studenty a studentky zaměstnané jako u čitelé);
Úvodní seminář na půdě fakulty;
Příprava tematického plánu výuky a tvorba rozvrhu a strategie absolvování pedagogické praxe s vedoucím učitelem praxí ze ZŠ; 4 hospitace s následnými rozbory ve třídách, kde bude student 36 hodin učit;
Vypracování dokumentů k praxím - tematický plán, min. 18 příprav na vyučovací jednotku, deník praxe, hodnocení studenta provázejícím učitelem, sebehodnocení studenta + dodání smluvních dokumentů uzavřených mezi provázejícím učitelem a FTVS, přehled rozborových hodin, monitorovací dotazník fakultního učitele
Vyučovací výstupy s následnými rozbory pedagogické činnosti praktikujícího studenta;
Závěrečný hodnotící seminář na půdě fakulty.
Pedagogická praxe probíhá na základních školách průběžně, po celý semestr. Tzn. souběžné s výukou na fakultě.
Doporučeno je učit maximálně 4 vyučovací hodiny za týden. Aktivity směřují k získávání pedagogických zkušeností jednak řízeným pozorováním práce zkušených (minimálně 5 let praxe) a plně kvalifikovaných učitelů a dále pak vlastní vyučovací činností.
V rozsahu 4 hospitačních hodin a 36 hodin vlastní výuky. Jedná se o rozvíjení praktických učitelských dovedností v podmínkách konkrétní základní školy.
Hlavním cílem je prohloubení individuální učitelské způsobilosti. Dále seznámení se s chodem školy a požadovanou administrativou.