Témata přednášek:
1. Sportovní výkon a jeho struktura, zkoumáni struktury sportovního v ýkonu. Sportovní trénink: cíl a úkoly.
2. Sportovní trénink jako proces spec.adaptace, motorického učení, soc. interakce.
3. Zatížení a zatěžování. Klasifikace těl.cvičení jako adaptačních podnětů. Míra specializace, intenzita. Objem zatížení. Velikost zatížení. Frekvence zátěžových podnětů.
4. Systémový přístup k obsahu a organizaci tréninku: složky sportovního tréninku. Kondiční příprava. Silové schopnosti a jejich rozvoj.
5. Kondiční příprava: vytrvalostní schopnosti a jejich rozvoj.
6. Kondiční příprava: rychlostní schopnosti,
7. Kondiční příprava: obratnostní schopnosti, pohyblivost a jejich rozvoj.
8. Technická příprava: obecná východiska, technika, kritéria techniky. Sportovní dovednosti, teoretické i praktické aspekty osvojování a zdokonalováni dovedností.
9. Taktická příprava a její obsah: taktika, taktické jednání, vědomosti, dovednosti, myšleni v tréninkovém procesu.
10. Psychologická příprava: pojetí, obsah, dlouhodobá a krátkodobá psychologická příprava.
11. Dlouhodobá koncepce sportovního tréninku: etapa základního, specializovaného a vrcholového tréninku. Zdůvodnění, obsah.
12. Zákonitosti stavby tréninku: roční tréninkový cyklus, přípravné, hlavni, přechodné období. Sportovní forma a její' ladění. Tréninková jednotka.
13. Řízení tréninku: systémové pojetí, identifikace systému, plánování tréninku, evidence, kontrola trénovanosti, vyhodnocování tréninku.
14. Základní rysy koncepce tréninku dětí a výběru talentovaných jedinců.
Předmět má přispět k pochopení výkonové motoriky člověka, tj. proč dochází ke zvyšování výkonnosti, co má trénink obsahovat a jak postupovat, tj. teoreticky ovládnout hlavní problémy tréninku (adaptace, motorické učení, interakce) v podobě zákonitostí, principů, metod, doporučení apod. Poznatky o struktuře sportovního výkonu včetně metodologie zkoumání, zatěžování, složkách tréninku (kondiční, technická, taktická a psychologická příprava), dlouhodobé koncepci, stavbě a řízení tréninku.