Obsah výuky:
1. Obecná východiska sportovní přípravy dětí, Evropská charta sportu o sportu dětí, rozdíly mezi tréninkem dětí a dospělých.
2. Věkové a vývojové zákonitosti, kalendářní a biologický věk,
3. Senzitivní období a jejich význam pro trénink dětí.
4. Dlouhodobá koncepce sportovního tréninku, rozdíly mezi koncepcí rané specializace a tréninku odpovídajícího vývoji, všestrannost, etapa sportovní předpřípravy, základního tréninku a specializovaného tréninku.
5. Obecné zásady tréninku dětí. Sociálně interakční formy, počet asistentů, vztah k dětem, význam pomůcek pro trénink
6. Složky sportovního tréninku. Význam jednotlivých složek, Kondiční příprava - metody, formy a prostředky rozvoje pohybových schopností a dovedností. Vliv dlouhodobé přípravy na jednotlivé pohybové schopnosti.
7. Stimulace rychlostních schopností - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika
8. Stimulace vytrvalostních schopností - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika
9. Stimulace silových schopností - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika
10. Stimulace koordinačních schopností a pohyblivosti - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika
11. Specifika technické, taktické a psychologické přípravy ve sportovní přípravě dětí
12. Legislativní, organizační a odborné zajištění sportovní výchovy talentované mládeže. Tréninkové programy ve sportovní přípravě talentované mládeže - filozofické a pedagogické teorie trén. programu, východiska, charakteristiky, formy existence, dokumenty, obsahová struktura.
13. Trenér ve sportovní přípravě dětí - komunikace, řídící styly. Doplňkové aspekty sportovní přípravy dětí - práce s rodiči, škola, klub.
14. Výběr sportovních talentů - základní východiska, výběr jako systém, výběr jako proces, fáze výběru
The subject enables to understand in relations why there is an increase in performance, what should a training contain and how to progress i.e. theoretical mastering of main issues of training in the form of laws, principles, methods, recommendations etc. It deals with structure of performance, loading, components of training ( fitness, technical, tactical and psychological preparation), long-time conception, periodization and management of training.