Rámcový plán výuky asistentsk é praxe ve škole: 1. Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, požadavky a organizací předmětu 2. zapojení do výuky v pozici asistenta pedagoga 3. průběžné konzultace 4. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.
Cílem praxe je vytvářet a posilovat pedagogické kompetence, spolupracovat s učitelem/učitelkou v rámci přímé i nepřímé pedagogické činnosti, zkoušet si vést krátké pedagogické aktivity s různými žáky.
Zároveň nabízí učitelům příležitost sdílení inspirace a zkušeností, vyšší míru individualizace a diferenciace výuky včetně příležitostí k zajištění vyšší míry bezpečnosti při vybraných pohybových aktivitách. Součástí může být i tandemové vedení výuky.
Podmínky a rozsah asistentské praxe: bude probíhat v průběhu letního semestru v týdnech od 26. února do 17. května 2024 v hodinách tělesné výchovy výuka probíhá ve složení 1 učitel/ka + 1 student/ka v roli asistenta pedagoga
Praxe bude probíhat v rozsahu 2 vyučovacích hodin týdně + čas nutný na přípravu a domluvu s pedagogem studující si průběžně vedou deník praxe.
Studenti vykonávají činnosti asistenta pedagoga v konkrétní třídě, podílejí se na přípravě hodiny, na vyplňování administrativy, školní dokumentace – podle časových možností-
Během praxe student/ka spolupracuje s učitelem/učitelkou na činnostech spojených s rolí asistenta pedagoga ve školní třídě.
Obsah praxe stanovuje garantka předmětu a učitel/ka ve škole, u nichž studující vykonává asistentskou praxi.