Přednášky:
1. Podmínky pro školní TV (materiální, personální, právní), základní školské dokumenty a předpisy
2. Plánování v tělesné výchově (rámcové a školní vzdělávací programy, tematický plán, příprava na vyučování).
3. Diagnostická práce učitele (hodnocení, klasifikace, testování).
4. Standardy pro tělesnou výchovu, curriculum, srovnání našich a zahraničních učebních osnov.
5. Efektivita vyučovací jednotky (struktura hodiny, fyzické, psychické zatížení, metody zjišťování efektivity).
6. Metodické portály pro učitele TV, řízení vyučovacího procesu TV (problémové vyučování, dobrodružná TV).
7. Výchova ke zdraví, interkulturní výchova v hodinách TV Semináře:
1. Cvičební úbor, omlouvání v TV, řády různých prostředí pro TV
2. Nekázeň, neprospěch, jednání s rodiči
3. Zátěž učitele (fyzická, psychická, administrativní)
4. Bezpečnost, záchrana, dopomoc, didaktické styly
5. TV oslabených a talentovaných (sportovní třídy a školy, zdravotní TV)
6. Motivace neaktivních žáků, prestiž TV, mezipředmětové přesahy
7. Pohybové projekty školy (jednodenní, týdenní), organizační formy
Předmět vychází z poznatků psychologie, pedagogiky a základů didaktiky TV. Je zaměřen na rozvoj didaktického myšlení a realizaci vyučovacího procesu ve školní TV.
Nabízí poznatky o vývoji a struktuře, obsahu a formách školní tělesné výchovy v evropském kontextu a v Českých zemích, informace o rámcových vzdělávacích programech a projektech tělesné výchovy na jednotlivých typech a stupních škol, o metodách a trendech vývoje. Pozornost je věnována principům plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově a také didaktickému výzkumu.