A. Cvičení 1/ Úvod do studia předmětu, požadavky pro získání zápočtu a zkoušky, organizace výuky, zadání seminárních prací 2/ Základy diagnostiky v pálkovacích sportovních hrách, aplikace softbalu u hráčů a hráček na začátečnické výkonové úrovni (hřiště, softbal); 3/ Specifika výuky softbalu (pálkovacích sportovních her) ve školní TV (hřiště, softbal); 4/ Základy diagnostiky v brankových sportovních hrách, utkání jako hlavní diagnostický zdroj pro tvorbu didaktického systému učiva (hřiště, fotbal); 5/ Specifika výuku fotbalu ve školní TV (hřiště, fotbal); 6/ Aplikace a význam didaktických stylů – s přihlédnutím k možnostem školní TV (hala, netradiční sh); 7/ Specifika výuky házené ve školní TV (hala, netradiční sh); 8/ Vytváření podmínek pro učení herním dovednostem – aplikace a příklad didaktické metody v kritériích koncentrace a distribuce učiva (herních činností) (hala, florbal); 9/ Specifika výuky florbalu ve školní TV (hala, florbal); 10/ Základy diagnostiky v síťových sportovních hrách, aplikace volejbalu u hráčů a hráček na začátečnické výkonové úrovni (hala, volejbal); 11/ Specifika výuky volejbalu ve školní TV (hala, volejbal); 12/ Vytváření podmínek pro učení herním dovednostem – aplikace a příklad didaktické metody v kritériích částí a celku učiva (herních činností) (hala, basketbal); 13/ / K možnostem organizace a realizace soutěže – turnaje ve školní TV (na příkladu basketbalu), (hala, basketbal).
B. Přednášky (pondělí, 16.30 hod., posluchárna, společně pro všechny skupiny do S/2) 1/ K pojmům „teorie SH“, historie moderních SH, třídění SH, systematika, grafické značení; 2/ Institucionální praxe ve SH; pravidla a řády; organizace soutěží (hrací systémy) 3/ Teorie individuálního a týmového herního výkonu – determinanty, deformační faktory, teoretické základy diagnostiky; 4/ Didaktika SH; didaktický proces ve sportovních hrách – základní pojmy a charakteristika, interakční podstata; didaktický systém učiva, k problematice rozvoje HV ve školní TV; 5/ Didaktické aspekty učení herním dovednostem – pojetí ve školní TV; didaktické formy a didaktické metody; 6/ Modifikované sportovní hry; sportovní hry pro zdravotně a mentálně postižené občany.
Přehled základních pojmů a poznatků v oblasti teorie a didaktiky sportovních her, a to se zaměřením především na školní tělesnou výchovu a různé formy zájmově rekreačních aktivit.