BASKETBAL:
1. Obsah basketbalu, pojetí didaktiky sportovní hry, pravidla.
2. Metodické kriterium celku, pojetí herních systémů na začátečnické úrovni, základy obranných činností.
3. Metodické kriterium částí, význam a aplikace MOF, uvolňování s míčem v pohybu, krytí útočn íka v pohybu.
4. Význam utkání a jeho aplikace v didaktickém procesu, rozhodování.
5. Metodické kriterium spojování částí v celek, základy součinnosti (přihrávání, chytání míče, uvolňování bez míče), krytí útočníky s míčem i bez míče.
6. Specifika nácviku střelby z místa a v pohybu. 7-8. Utkání rozhodování.
9. Utkání a rozhodování, zápočtový test z pravidel, praktické zápočty. FLORBAL:
1. Obsah florbalu, pojetí didaktiky sportovní hry, pravidla.
2. Herní činnosti jednotlivce ve florbalu
3. Herní činnosti jednotlivce ve florbalu
4. Útočné kombinace ve florbalu
5. Obranné kombinace ve florbalu
6. Útočné systémy ve florbalu
7. Obranné systémy ve florbalu
8. Diagnostika výkonu ve florbalu
9. Utkání a rozhodování, zápočtový test z pravidel, praktické zápočty. SOFTBALL
1. Teorie a systematika softballu, výklad pravidel.
2. Individuální a týmový herní výkon v softballu, průpravná hra. 3-4. Nácvik obraných herních činností, technika nadhazování, průpravná hra-tee- ball. 5-6. Nácvik útočných herních činností, technika nadhazování, tee-ball, utkání. 7-9. Průpravná cvičení obranného a útočného charakteru, utkání, rozhodování.
10. Utkání a rozhodování, zápočtový test z pravidel, praktické zápočty.
V prakticky zaměřeném základním kurzu získávají studenti základní herní dovednosti a znalosti potřebné pro realizaci sportovních her na potřebné úrovni, které jim v návazných předmětech teorie didaktiky umožní kvalitní vedení výuky basketbalu, florbalu a softballu ve školní tělesné výchově a modifikovaných formách výuky na úrovni zájmové činnosti. Cílem je zvládnutí herních dovedností, jejich realizace v utkání a praktická činnost rozhodčího.
Dále také osvojení základních vědomostí z pravidel, basketbalu, florbalu a softballu.