Výuka předmětu je realizována celý semestr v rozsahu 1/3 (tj. 7krát 90 minut přednáška a 21krát 90 minut seminář (praktická cvičení)). V případě nutnosti (nap ř. vládní omezení přímé výuky) distanční výuky bude výuka probíhat online.
2.1 Sylabus Témata přednášek:
1. Charakteristika a cíle předmětu, zápočtové a zkouškové požadavky, organizace a harmonogram výuky, náležitosti zadání, přípravy, realizace a hodnocení didaktických výstupů, základy didaktiky sportovních her ve školní TV.
2. Management heterogenní třídy a vulnerabilita.
3. Specifika výuky brankových sportovních her ve školní TV.
4. Specifika výuky síťových sportovních her ve školní TV.
5. Specifika výuky pálkovacích sportovních her ve školní TV.
6. Problematika tvorby tematických plánů.
7. Specifika výuky sportovních her u osob se specifickými potřebami. Témata seminářů (praktická cvičení):
1. –
3. Didaktické výstupy zaměřené na výuku volejbalu.
4. –
6. Didaktické výstupy zaměřené na výuku házené.
7. –
9. Didaktické výstupy zaměřené na výuku netradičních sportovních her.
10. –
12. Didaktické výstupy zaměřené na výuku basketbalu.
13. –
15. Didaktické výstupy zaměřené na výuku softbalu.
16. –
18. Didaktické výstupy zaměřené na výuku florbalu.
19. –
21. Didaktické výstupy zaměřené na výuku fotbalu. Dokument vznikl v rámci realizace projektu: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK; reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19-068/0016093
Didaktika sportovních her navazuje na předmět Teorie a základy didaktiky sportovních her zařazený ve 3. ročníku Bc studia na FTVS UK. Předmět rozšiřuje teoretické a zejména praktické znalosti a vědomosti v oblasti výuky sportovních her ve školním prostředí.
Cílem předmětu je zisk klíčových kompetencí k efektivnímu plánování, organizaci, vedení a hodnocení výuky širokého spektra sportovních her v rámci školní tělesné výchovy, popřípadě v prostředí různých forem volnočasových aktivit spojených se sportovními hrami. Stěžejní část předmětu představuje samostatná činnost studentů/studentek v podobě didaktických výstupů v průběhu vyučovacích lekcí, ve kterých tak prokazují schopnost efektivně organizovat a vést vyučovací jednotku na cílové téma v dané sportovní hře.
Současně je cílem předmětu získání kompetence hodnotit pohybový výkon, následně utvářet individualizované intervence zvyšující motivaci žáků a zároveň snižující možné selhávání zejména tzv. vulnerabilních jedinců. Předmět je určen pro studenty 1. ročníku navazujícího magisterského studijního programu Učitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školy.