Sylabus (teorie)
1. Interpretace pojmů „teorie“, „didaktika“ a jejich stručná charakteristika v aspektech sportovní hry. Odborná terminologie, schematický záznam herních činností a situací.
2. Historie basketbalu ve světě a v Česku, resp. v Československu.
3. Řízení basketbalu v celosvětovém a kontinentálním měřítku. FIBA, soutěže řízené FIBA.
4. Řízení basketbalu v ČR, ČBF, soutěže řízené ČBF.
5. Význam pravidel sportovních her, charakteristika sportovních her, modifikace sportovních her.
6. Interpretace pravidel FIBA, aplikace pravidel v basketbalu dětí.
7. Rekapitulace tematických okruhů v teorii basketbalu.
8. Interpretace stěžejních didaktických pojmů v aspektech zaměřenosti na sportovní hry, činnost trenéra, činnost hráče (hráčky) v didaktickém procesu.
9. Didaktický proces v charakteristice z áměrnosti. Cíle a úkoly didaktického procesu v perspektivách rozvoje výkonnosti.
10. Didaktický systém učiva, charakteristika současného basketbalu elitní seniorské úrovně.
11. Klasifikace a přehled herních činností jednotlivce.
12. Klasifikace a přehled herních kombinací.
13. Klasifikace a přehled herních systémů.
14. Závěrečná lekce, shrnutí, test. Sylabus (teorie a didaktika herních činností)
1. Klasifikace herních činností jednotlivce, popis a význam z hlediska realizace individuálního herního výkonu v současném elitním basketbale.
2. Individuální herní výkon, význam, determinanty.
3. -
12. Teorie a didaktika útočných činností jednotlivce individuálního typu a obranných činností proti nim. Způsoby řešení situace jeden proti jednomu v aspektech pojednávaných útočných činností jednotlivce. 13 -
14. Možnosti aplikace herních činností jednotlivce v součinnosti skupin hráčů a celého družstva. Pojetí týmového herního výkonu v basketbalu dětí.
Vstup do studia specializace – trenérství basketbalu. Interpretace základních pojmů v teorii a v didaktice basketbalu, obecnější informace o sportovní hře s tematickým zaměřením na historii, řízení, obsah a klasifikaci herních činností. Základy didaktiky sportovní hry.
Teorie a základy didaktiky herních činností jednotlivce. Převážně praktická interpretace a aplikace útočných činností jednotlivce individuálního typu, vztahového typu a příslušných obranných činností jednotlivce. Vytváření učebních podmínek pro nácvik a trénink herních činností jednotlivce.