1. Charakteristika herních činností jednotlivce vztahového typu; význam pro základy součinnosti. Řešení situací dvou proti dvěma resp. tří proti třem. 2. -5. Teorie a didaktika přihrávání a uvolňování hráče pro míč. Základy kombinace založené na akci „hoď a běž“. 6. - 8. Teorie a didaktika clonění. Význam clonění v aspektech basketbalu dětí, resp. mládeže a basketbalu dospělých. 9. - 11. Teorie a didaktika přesilových situací. Základy rychlého protiútoku. 12. - 13. Teorie a didaktika herních činností jednotlivce individuálního i vztahového typu v aspektech možností a základů součinnosti. Význam modifikací basketbalu s menším počtem hráčů. 14. Závěrečná lekce, shrnutí, udílení zápočtů.
Sylabus (k teorii didaktiky basketbalu) 1. Rekapitulace základních pojmů v didaktice sportovních her. Objekty a subjekty řízení v didaktickém procesu ve sportovních hrách. Záměry a cíle didaktiky sportovních her s přihlédnutím k oblastem realizace (školní TV x sportovní trénink). Herní dovednosti. 2. Rekapitulace determinant individuálního výkonu. 3. Tvorba didaktického systému učiva zejména u dětí a mládeže. Charakteristika současného elitního basketbalu a důsledky pro pojetí tréninkového procesu dětí a mládeže. Interpretace pojmu „učivo“ s přihlédnutím k použití v tréninkovém procesu ve sportovních hrách. 4. Součásti tréninkového procesu a jejich aplikace v integrované praxi. Kondiční trénink. Teoretické přístupy k řešení otázek rozvoje herní výkonnosti ve sportovním tréninku. 5. K pojetí integrované praxe, aplikace metodicko-organizačních forem. Přístupy k problematice basketbalu dětí a mládeže. Možnosti a význam modifikací pravidel basketbalu. Interpretace pojmu „hra“ ve prospěch rozvoje herní výkonnosti u dětí a mládeže. 6. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda věcné a časové strukturace herních činností v didaktice basketbalu. 7. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda koncentrace a distribuce herních činností v didaktice basketbalu. 8. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda manipulace se zatížením v bio-energetickém smyslu v didaktice basketbalu. 9. Didaktické styly. Význam a možnosti aplikace. Motivace hráčů a hráček k učení se herním dovednostem. 10. Diagnostika, diagnostikování ve sportovních hrách. Klasifikace, techniky, význam. K problematice testování ve sportovních hrách. 11. Přístupy k hodnocení herního výkonu. Kvantitativní analýzy herního výkonu. 12. Přístupy k hodnocení herního výkonu. Kvalitativní a kombinované analýzy herního výkonu. 13. Seminář k námětům bakalářských prací. Osnova a zpracování bakalářských prací. 14. Závěrečná lekce, shrnutí, udílení zápočtů.
Teorie a základy didaktiky herních činností jednotlivce vztahového typu. Převážně praktická interpretace a aplikace v pojetí základů součinnosti skupiny hráčů. Vytváření učebních podmínek pro nácvik a trénink s s efektivním využíváním herních činností jednotlivce.
Didaktika basketbalu v podmínkách sportovního tréninku (s přihlédnutím k realizaci u dětí a mládeže). Požadavky na rozvoj herní výkonnosti v aspektech současného pojetí herního výkonu světové elitní úrovně. Didaktické tendence a současné přístupy k tvorbě učebních podmínek.