1. Výběr teorií (výchova v přírodě,výchova prožitkem a dobrodružstvím,výchova výzvou aj.) a jejich aplikace pro akce se zdravotně postiženými osobami.
2. Naše a zahraniční zkušenosti s přípravou a vedením akcí výchovy v přírodě pro různé druhy postižení.
3. Představení aktivit účastníkům kursu formou miniškol.
4. Komentář k odborné literatuře,zdroje informací ve sledované problematice.Přehled organizací a kontaktů.
5. Zvláštnosti provádění sportů a aktivit v přírodě pro různé druhy postižení.Ohled na věk a pohlaví.
6. Sportovní soutěže a trénink zdravotně postižených ve vybraných sportech v přírodě .
7. Přírodní prostředí a jeho využití v programech výchovy v přírodě pro zdravotně postižené.Příklady programů.
8. Aplikace aktivit pro konkrétní skupiny postižených- práce v týmech,společná reflexe,zachycení písemnou formou. Získávání praktických zkušeností všech účastníků akce.
9. Příprava a vedení různých druhů her pro vybrané skupiny postižených osob.
10. Exkurse do vzorového zařízení ,kde provádějí aktivity v přírodě pro vybranou skupinu postižených. Výměna zkušenost í.
11. Příprava a uskuteční krátkodobých výletů,túr či expedic pro vybrané skupiny postižených.
12. Zpracování zkušeností formou písemné zprávy,vytvoření sborníku cvičení.
Předmět je zaměřen na aplikaci vybraných sportů,druhů turistiky,her a cvičení pro zdravotně postižené občany.Účastníci kursu mají za úkol připravit vést programové celky pro různé druhy postižení. Zvláštní pozornost bude věnována cyklistice jako sportu pro postižené a dále využití kola pro různé druhy postižení.Předpokládané zaměření na tyto skupiny:mentálně postižení,nevidomí,vozíčkáři, amputáři a neslyšící.