Charles Explorer logo
🇨🇿

Mezinárodní kontext aktivit v přírodě/AP/

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PSPP301N

Sylabus

Přednášky : 1.Vymezení kriterií pro hodnocení úrovně rozvoje rekreačních i výchovných aplikací aktivit v přírodě. Pokus o hodnocení rozvoje výchovy v přírodě v celosvětovém měřítku (S. Priest). 2. Informační zdroje na Internetu. Kvalitní stránky a jejich obsah (např. www.wilderdom ) 3.Evropské organizace rozvíjející spolupráci v oblasti učení a výchovy v přírodě. Grantová politika EU v této oblasti. 4.Charakteristika mezinárodního hnutí Outward Bound. 5. Pojetí norského Friluftslivu a rozvoj skandinávských zemí (Švédsko, Finsko, Dánsko). 6. Charakteristika rozvoje aplikaci aktivit v přírodě a výchovy v přírodě ve Velké Britanii , v zemi s nejstarší tradici. 7. Přístupy, organizace , školy a trendy v USA. 8. Rozvoj výchovných aplikací aktivit v přírodě v německy mluvících zemích. 9. Rozvoj ve Francii a zemích dřívějšího Beneluxu. 10. Situace v Polsko, Slovensku, Maďarsku, Rakousku a Slovinsku. 11. Civilizační a kulturní vlivy na druh a způsob aplikace činností v přírodě. Udržitelný rozvoj a výchova v přírodě.

Semináře: 1. Získávání nových informací o rozvoji výchovy v přírodě v Evropské unii i ve světě 2. Zpracování přehledu mezinárodních organizací zabývajících se aktivitami v přírodě 3. Možnosti mezinárodní spolupráce ČR v oblasti aktivit v přírodě (školy, organizace, aktivní cestovní ruch..).

Anotace

Studenti se seznámí s mezinárodními souvislostmi teorie i praxe aplikovaného využívání aktivit v přírodě. Charakteristika zahraničních škol, organizací a hnutí bude konfrontována se situací v ČR.

Získané informace umožní studentům rychlejší orientaci po stránce odborného rozvoje i profesní orientace.