Přednášky:
1. Charakteristika oblasti aktivit v přírodě, základní terminologie.
2. České podněty k teorii i praxi výchovných aplikací aktivit v přírodě v historii českých zemích.
3. Koncepce výchovy v přírodě.
4. Kurt Hahn, přínos organizace Outward Bound pro teorii a didaktiku aktivit v přírodě.
5. Typologie programů aktivit v přírodě.
6. Teorie vysvětlující působení aktivit v přírodě na člověka, působení programů výchovy v přírodě.
7. Osoba vůdce, vedoucího, učitele – jeho role. Semináře:
1. Postupy a zásady pro tvorbu úspěšného programu aktivit v přírodě.
2. Zásady vedení programů aktivit v přírod ě. Režie i dramaturgie akce – skladba programových bodů. Různé typy zpětnovazebního hodnocení, odezvy a působení programu na účastníky.
3. Základní bezpečnostní pravidla. Ochrana přírody.
4. Ekonomická rozvaha při přípravě programů aktivit v přírodě.
5. Právní minimum pro zajištění akcí a programů v přírodě.
6. Samostatná příprava akce.
7. Praktické vedení programu aktivit v přírodě. Zhodnocení realizovaného programu.
Theory and practice of outdoor programming. The theoretical part gives background to the whole specialization "Outdoor education". It introduces for example these topics: history of outdoor education and outdoor activities in Czech countries, outdoor education conceptions, Outward Bound and Kurt Hahn, etc.
The practical part discusses methodical principles of preparation and leading outdoor programmes, outdoor leader´s skills and characteristics. Students also prepare and lead a short outdoor programme.