Semináře a cvičení:
1. Výchozí cvičební polohy - jejich význam. Cvičební tvary podle účelu : uvolňovací,protahovací, posilovací.
2. Základní cvičební tvary ve výchozích polohách. Nácvik jednoduchých pohybových stereotypů I.
3. Základní cvičební tvary ve výchozích cvičebních polohách. Nácvik jednoduchých pohybových stereotypů II.
4. Metodické zásady výchovy ke správnému držení těla - oblast hrudní a krční páteře.
5. Metodické zásady výchovy ke správnému držení těla - oblast pánve a dolních končetin.
6. Význam dechu a dechová cvičení. Metodika nácviku jednotlivých typů dýchání bez doprovodných pohybů.
7. Dechová cvičení s doprovodnými pohyby částí těla.
8. Dechová cvičení při lokomočních pohybech. Využití dechových cvičení k rozvoji posturálního stereotypu.
9. Relaxační cvičení, metodické postupy nácviku relaxace I.
10. Relaxační cvičení, metodické postupy nácviku relaxace II.
11. Charakter pohybových aktivit a cvičebních jednotek pro různé kategorie oslabení I. Metodické výstupy.
12. Charakter pohybových aktivit a cvičebních jednotek pro různé kategorie oslabení II. Metodické výstupy.
13. Vytrvalostn í a posilovací cvičení u různých věkových kategorií. Metodické výstupy.
14. Využití cvičebních pomůcek ve zdravotní TV. Metodické výstupy.
Learning outcomes of the course introduce the basic aims and tasks of remedial physical exercises, organizational forms and pedagogical process in remedial physical activities. It deals with the position of physical health education between therapeutic physical education and physical education for I. and II. health group (healthy persons).
Students will be acquainted with the structure of movement content, basic compensatory, breath and relaxation exercises, methods of influencing morphological-functional deviations in various types of disorders.