Obsah výuky:
Sport - jeho společenská a individuální funkce.
Vývoj a postavení sportu ZdP. Hlavní snahy a tendence vývoje. Význam sportu pro ZdP.
Klasifikace ve sportu podle zdravotního postižení I.
Klasifikace ve sportu podle zdravotního postižení II.
Sportovní trénink: pojetí, cíl, úkoly. Základní pojmy, systémový přístup ke ST.
Zatížení: zátěžové podněty, klasifikace tréninkových cvičení jako adaptačních podnětů, intenzita, míra specifičnosti. Manipulace se zatížením. Frekvence tréninkových podnětů, zotavné procesy u ZdP.
Dlouhodobá koncepce sportovního tréninku: etapa základního specializovaného a vrcholového tréninku pro osoby se zdravotním postižením. Složky sportovního tréninku.
Klasifikace sportu zdravotně postižených.
Řízení sportovního tréninku, systémové pojetí, identifikace a formulace systému: plánování, evidence, kontrola trénovanosti osob se zdravotním postižením, vyhodnocování.
Vytrvalostní trénink.
Metodické otázky efektivního zatížení při posilování osob se zdravotním postižením.
Zvláštnosti motorického učení.
Taktická příprava a její obsah: taktika, taktické jednání, vědomosti, dovednosti, myšlení v tréninkovém procesu Psychologická příprava: pojetí, obsah, dlouhodobá a krátkodobá psychologická příprava.
Soutěžení a organizace sportu zdravotně postižených.
Předmět seznamuje studenty s problematikou zdravotní klasifikace pro soutěžní sport zdravotně postižených. Snaží se nastínit obecné principy, ukázat na možné způsoby klasifikování a uvést příklady klasifikačních tříd u jednotlivých druhů zdravotního postižení a jednotlivých sportů.
Úspěšný student by měl být po zvládnutí učiva schopen orientovat se v dané problematice a orientačně určit zařazení sportovce do správné třídy.