Charles Explorer logo
🇨🇿

Komunikace s osobami se specifickými potřebami

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PZTV253

Sylabus

Přednášky:

1. Úvod do problematiky. Základní terminologie. Definice a rozdělení zdravotních postižení.

2. Psychosociální aspekty zdravotního postižení a aplikovaných pohybových aktivit.

3. Problematika integrace a inkluze v tělovýchově a sportu.

4. Adaptace pohybových aktivit pro osoby se specifickými potřebami.

5. Důležitost komunikace v práci s osobami se specifickými potřebami. Augmentativní a alternativní formy komunikace.

6. Základní principy komunikace s osobami zrakově jinak disponovanými. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

7. Základní principy komunikace s osobami nedoslýchavými a neslyšícími. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

8. Základní principy komunikace s osobami na invalidním vozíku. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

9. Základní principy komunikace s osobami s postižením intelektu. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

10. Základní principy komunikace s osobami s poruchou autistického spektra. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

11. Základní principy komunikace s osobami s poruchami učení. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

12. Základní principy komunikace s osobami s poruchami řeči. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

13. Základní principy komunikace s osobami se sociokulturním znevýhodněním. Specifika ve vzdělávání a vedení pohybových aktivit.

14. Základní principy komunikace s osobami seniorského věku. Specifika pohybových aktivit pro seniory.

Anotace

Předmět představuje základní východiska komunikace, edukace a pohybových aktivit u osob se specifickými potřebami (OSP). Zabývá se různými aspekty jednotlivých typů zdravotních postižení a sociokulturního znevýhodnění, přičemž klade důraz na správnou komunikaci s OSP.

Pro pedagogy všech stupňů škol je důležitým základem pro porozumění jinakosti žáků se speciálními potřebami.