Tematické okruhy:
1. Tělo a tělesné schéma.
2. Zvláštnosti ve vývoji osob s tělesným postižením.
3. Fyziologie a patologie hybné soustavy.
4. Somatické vady a onemocnění se závažnými edukačními důsledky:
5. Dětská mozková obrna.
6. Dětská obrna.
7. Onemocnění nervového systému.
8. Metabolická onemocnění.
9. Kolagenózy a revmatická horečka.
10. Vrozené vady lebky.
11. Vrozené vady páteře.
12. Degenerativní svalová onemocnění.
13. Epilepsie.
14. Myšlenkový přínos osobností, které utvářely českou somatopedii.
15. Vojtova reflexní terapie, Bobathova metoda, synergická reflexní terapie a další.
16. Koncepce kvality života osob s tělesným postižením.
17. Tělesně postižené dítě v rodině.
18. Nemoc a její stádia.
19. Ergoterapie versus pracovní výchova.
20. Soběstačnost jedinců s tělesným postižením.
21. Legislativa.
22. Plán mobility.
23. Raná péče o děti s tělesným postižením.
24. Vzdělávac í systém se zaměřením na jedince s tělesným postižením.
25. Léčebná pedagogika.
26. Systém paliativní péče v České republice.
27. Zahraniční trendy v systému péče o jedince s tělesným postižením.
28. Péče o jedince s tělesným postižením po
26. roku života.
29. Sexualita lidí s tělesným postižením.
The course builds on and expands the subject Basics of somatopaedia”. Introduces students to a narrower circle somatopedic issues. The pillar consists of specific organ and functional disorders, students will also get acquainted with the social policy of the state focused on individuals with physical disabilities.
A significant part of the course deals with the possibilities of educating children with disabilities within the school system of the Czech Republic and their subsequent employment. Students will also gain an overview of alternatives therapies used in influencing individual somatic disabilities