Metody:
Předmět je veden interaktivně, zážitkem na sobě. Studenti facilitují jednotlivé výukové bloky, stanovují si vlastní cíle rozvoje a dosahují jich prostřednictvím skupiny.
Hodnotí se splněné úkoly (facilitace, stanovení ind. cíle); reflexe ind. cíle a jeho naplnění; hodnocení předmětu a sebehodnocení.
Předmět je podmínkou předmětu Mezioborové reflektované praxe, vyučuje se zároveň s ním.
Doporučená literatura:
Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál 2009.
Berne, E. Jak si lidé hrají. 2. vyd. Litvínov: Dialog 1992.
De Vito, J. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2008.
Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda 1988.
Křivohlavý, J. Povídej naslouchám. Praha: Návrat 1993.
Hroník, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada 2006
Šišková, T. Facilitativní mediace. Praha: Portál 2012
Kolajová, L. Týmová spolupráce. Praha: Grada 2006
Gabriele Peters-Kuhlinger, Friedel John. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada 2006.
Cílem předmětu je seznámit se teoreticky a prakticky s komunikačními nástroji, jejichž prostřednictvím lze dosáhnout profesního a osobního rozvoje a usnadňovat spolupráci a účast ve skupinách, týmech, společenstvích. Absolvent/ka má způsobilost:
• Facilitovat (usnadňovat skupině dosahování cílů)
• Mluvit za sebe (ve smyslu vlastnictví emocí)
• Stanovovat si individuální cíle rozvoje, naplňovat je a vyjednávat o jejich naplňování
• Rozumět cílům jednotlivých nástrojů a rozdílům mezi nimi (př. koučování, mentorování, supervize, facilitace, mediace, vyjednávání, mluvení za sebe, hodnocení, reflexe, metodické vedení)
• Reflektovat a hodnotit