Cíli předmětu jsou takové, aby byli studenti po jeho absolvování celkově a do hloubky obeznámeni s problematikou lidských práv dítěte jako zvláště zranitelné skupiny a mohli nabyté znalosti a dovednosti v této oblasti dále předávat v praxi i ve vzdělávacím procesu s dospělými i dětmi; aby byli schopni hlouběji porozumět lidským právům a vzdělávacímu procesu ke kultuře lidských práv; aby byli způsobilí se zapojit do etické výchovy v pluralitní multikulturní společnosti a v právním státě; aby byli touto cestou způsobilí přispívat k celistvému rozvoji osobnosti, obdarování a duševních a tělesných schopností dítěte a dětem zprostředkovat respektování lidských práv a základních svobod jejich i druhých lidí; aby byli schopni pracovat s dětmi (i dospělými)zejména s novým mauálem Rady Evropy Compasito, který je zaměřen na vzdělávání multiplikátorů, kteří pak pracují s dětmi v oblasti lidských práv, a připravovat je na zodpovědný život ve svobodné společnosti v duchu porozumění, míru, tolerance, rovnoprávnosti pohlaví a přátelství mezi národy a etnickými a náboženskými skupinami (srov. Úmluva o právech dítěte, čl. 29); umět vybraná témata (např. chudoba a sociální vyloučení, vzdělávání a volný čas, diskriminace, rodina a alternativní péče, zdraví, násilí, média a internet, rovnoprávnost pohlaví, sociálně nežádoucí jevy, formy ubližování dětem) a praktické aktivity Compasita aplikovat tvořivě na české prostředí a věkovou skupinu; aby se stali "malými odborníky v oblasti práv dítěte" a mohli získané poznatky využívat ve studiu a povolání; pro jazykově interesované: aby si rozšířili své znalosti nj či aj v konkrétní oblasti; zapojit se do zaměření Jaboku ve směru lidských práv a rizikových situací zejména dětí, mládeže a rodin; připravit se na další případná prohlubují studia a kurzy v této oblasti či se profilovat v tomto tématu.