Charles Explorer logo
🇨🇿

Sociálně pedagogická práce s mládeži

Předmět na Evangelická teologická fakulta |
RP445

Sylabus

Témata: organizace semináře, vymezení relevantních pojmů, vývojové změny v dětství a adolescenci, potřeby, rizikové chování, riziková a ohrožená mládež, rizikové a protektivní činitele, resilience, pozorování, stáž

1. úvod, zarámování témat, představení struktury kurzu, motivace účastníků kurzu2. vývojová období - dětství, adolescence, změny v potřebách, riziková mládež, ohrožená mládež, rizikové chování, potřeby – definice, pohledy odborníků, diskuze3. pozorování v terénu – teorie a následně individuální pozorování cílové skupiny ve vymezeném území (park, okolí školy, nákupní centrum…), chování a jednání, skupinová dynamika, rituály atd., metoda záznamu terénních poznámek4. sociální služby pro mládež - specifika NZDM5. sociální služby pro mládež - specifika TP, SAS6. systém péče o ohrožené děti - DÚ, DD, VÚ, SPC, ZDVOP, OSPOD, NNO7. školství a mládež, sociální a sociálně-pedagogická práce ve školách8. diskuze nad proběhlými pozorováními v terénu9. systém práce s mládeží v USA, vybraných zemích EU

10. metody práce s mládeží, problematika prevence, resilience11. modelové situace, kazuistiky12. Kolokvium k realizovaným stážím/praxím (viz požadavky pro ukončení)

Anotace

KURZ NEBUDE OTEVŘEN- NEZAPISUJTE SE

Předmět se věnuje nejprve vymezení relevantních pojmů, vývojovým změny v dětství a adolescenci, potřebám a rizikovému chování. Zvláštní pozornost věnuje rizikové a ohrožené mládeži, rozebírá rizikové a protektivní činitele, rozpracování pojem odolnosti/resilience. Část kurzu student/ka absolvuje formou stáže a pozorování při aktivitách s dětmi a mládeží.