Struktura zkoušky:
Zkouška se skládá ze tří segmentů: 1) Písemné zkoušky, jejíž cílem je ověřit studentovu znalost základních pojmů a koncepcí. 2) Písemné interpretace odborného textu či publikace, které jsou uvedeny v seznamu povinné literatury. 3) Ústní prezentace tří empirických témat a objasnění metody, kterou lze uplatnit při výzkumu jednoho z nich (podle určení zkoušejícího).
Základní literatura:BAUMAN, Z., Globalizace ? důsledky pro člověka, Praha: Mladá fronta, 2000.BERGER P., LUCKMANN, T., Sociální konstrukce reality, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. GIDDENS, A., Důsledky modernity, Praha: Sociologické nakladatelství, 1998. GOFFMAN, E., Stigma, poznámky o způsobech zvládání narušené identity, Praha: SLON, 2003. MOŽNÝ I., Česká společnost: nejdůležitější fakta o kvalitě našeho života, Praha: Portál, 2002.
Velký sociologický slovník, Praha: Akademia, 1996. WALLERSTEIN, I. AT AL., Kam směřují sociální vědy, Praha: Sociologické nakladatelství, 1998.
In this comprehensive exam, students orally present particular topics in order to prove their ability to apply the acquired theoretical and methodological skills in the social sciences. The exam covers main subjects of sociology, psychology, anthropology and economy.
Based on both assigned readings and topic areas, this exam at the same time follows the principles of the liberal curriculum, and it is students' individual choice as to what readings and topics they select to cover. The aim of the summary exam is to verify and evaluate knowledge which students acquired during their introductory and optional socio-scientific courses.