Témata kurzu:1. co je jazyk a jak jej využíváme pro osvojování gramotnosti2. gramotnost v psycholingivistické perspektivě3. vliv ortografické hloubky na rozvoj gramotnosti
4. struktura jazykových schopností v předškolním věku5. vývoj fonologických schopností6. vývoj lexikálních schopností7. vývoj gramatiky a porozumění jazyku8. poruchy vývoje jazykových schopností9. metody výzkumuLiteratura předepsaná: SMOLÍK, f., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G.. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha , Grada
2014. * Literatura doporučená: FERNÁNDEZOVÁ, E.M., SMITHOVÁ CAIRNSOVÁ, H. Základy psycholingvistiky. Praha , Karolinum,
2014. ALTMANN, G. T. M.: Výstup na babylonskou věž. Praha 2005 WHITNEY, P.: Psychology of Language. Houghton Mifflin 1998 Ke kurzu existují studijní popory v Moodle, kde vyučující dává k dispozici průběžně studijní materiály- jejich obsah je součástí povinné literatury.
This course is designed for those students who are writing their bachelor’s thesis in psycholinguistics. It gives an overview of the essentials of psycholinguistics, with a special emphasis on some of the developmental psychology-oriented topics, in particular the development of language and literacy skills in children.