V rámci kursu se studenti seznámí s literaturou z oblasti vývojové psycholingvistiky a pedagogické psychlogie.Cílem kursu je umožnost studentům porozumět zákonitostem a mechanismům, které ovlivňují vývoj počátečního čtení a psaní v psycholingvistické perspektivě. Kurz tak vytváří znalostní zázemí pro přípravu bakalářské práce k tématu vývoje čtenářských, pisatelských či pregramotnostních dovedností, ale i k tématu vývoje jazykových schopností či tématům obsahově blízkým. Student bude v průběhu kurzu potřebovat alespoň minimální znalost agngličtiny, aby mohl v angličtině číst (alespoň orientačně) vybrané odborné texty.
Obsah kurzu připravuje studenta k ústní části SVIP- resp. k některým jeho tématům z psychologie.
Kurz sestává z bloku přednášek a seminárních setkání k vybraným tématům, ke kterým existuj í studijní opory v Moodle. Studijní opory jsou zpřístupněny po ukončení zápisu do kurzů v ZS.
This course is intended for those students who are interested in the study of reading skills development, and would like to be further involved in the research in this field. The course combines theoretical lectures with practical training in both data collection techniques and fieldwork.