1. Úvod, role výstavy v kulturním provozu, základní aspekty výstavy, exponát a artefakt, současná kulturní politika, klíčové modely kulturní politiky, zadání autorského projektu.2. Obsah a záměr výtvarné výstavy. Téma a výběr exponátů, druhy výstav podle tématu. Záměr a důvody výstavní činnosti (kulturní, ekonomické...). Záměr a anotace. Záměr a nároky na jeho naplnění. Zmapování stávajícího galerijního provozu. Stereotypy prezentace výtvarného umění v České republice před a po roce1989.3. Subjekty výtvarné výstavy. Pořadatel výstavy. Autor výstavy. Role kurátora. Architekt. Redaktor katalogu. Grafik. Výstavní projekt a projektový cyklus. Profil Galerie. Galerie a sociální kontext. Atypické negalerijní prezentace – site specifik, performance, street art.4. Prvky realizace výstavy. Průnik hledisek – věcné, časové, prostorové, informační, právní a ekonomické. Fundrasing uměleckých projektů a veřejná prospěšnost.
5. Věcné hledisko – exponáty a katalog výstavy v užším smyslu, katalogové údaje; výstavní katalog v širším smyslu, jeho obsah (oficiální projevy, poděkování, odborné texty, literatura a soupis výstav, katalog děl, obrazová část, rejstříky, sponzoři.6. Časový horizont – harmonogram, hlavní termíny, síťový graf.7. Prostorový horizont – místo konání, architektonické řešení, osvětlení, instalace, údržba.8. Informační hledisko. Public relations. Mass media.Tisková zpráva, tiskové materiály.9. Právní a smluvní hlediska. Budování sbírky.10. Ekonomické hledisko. Nákladové položky. Příjmové položky.
Shall students be familiarised with a broad range of issues related to public presentations of works of art. While dealing with the overall process of exhibiting, we shall especially focus on the historical, social and political background also.
During the practical part of the course, we shall be involved in the process of a model realisation of a virtual exhibition project.