Studenti se mohou seznámit se základními teoretickými znalostmi, počínaje hudebním názvoslovím, možnostmi hudebních zápisů, jejich přednostmi a nedostatky. Studenti mají možnost zapsat myšlenku do grafické partitury s následnou analýzou. Dále prostřednictvím praktických hudebních ukázek ilustruje kurz rozdíly hudebních tradic některých národů. Součástí semináře je základní orientace v notovém zápisu, práce s dechem a hlasem, zamyšlení nad působení zvuků a hudby na psychiku a organizmus.
Doporučená literatura: Bernstein, Leonard: O hudbě, Lidové noviny, Praha 1996 Černušák, Gracian: Dějiny evropské hudby, Panton, Praha 1976 Dorůžka, Lubomír: Panoráma populární hudby 1918-1978, Mladá fronta, Praha 1981 Drake, Michael: Šamanské bubny, Synergie, Praha 1996 Justoň, Zdeněk: Hudba přírodních národů, Maťa, Praha 1996 Na hudbu ? měsíčník pro Novou Hudbu, Miracle Uni ? kulturní magazín Zenkl Luděk: ABC hudební nauky, Panton, Praha 1988
Hlavní náplní kurzu je uchopení každodenní zvukové zkušenosti a její převedení do veřejně interpretovatelné formy. Přitom není sledován ani hodnocen hudební obsah samotné performance, ale právě zdařilost formy přenosu myšlenky nebo zkušenosti prostřednictvím zvuku.
Nejde tu tedy o technickou způsobilost ke hře na určitý nástroj, nebo ke zpěvu, ale o celistvé vyjádření v rámci prostoru, který poskytuje hudba ve svém nejširším vymezení.