Témata:
1) Úvod do tématiky.
2) Průmyslová revoluce, sériová výroba, reklama.
3) Arts and Crafts.
4) Secese a Sachplakát.
5) Raná moderna a vliv uměleckých směrů − expresionismus, dadaismus, kubismus, futurismus.
6) Moderna − De Stijl, Bauhaus, funkcionalismus, konstruktivismus.
7) Nová typografie − Jan Tschichold, Ladislav Sutnar.
8) Ideologie a propaganda.
9) Situace v Evropě a USA po roce
1945. Počátky korporátního stylu.
10)
60. léta v USA a Velké Británii, Milton Glaser.
11) Český plakát v
60. a
80. letech. Knižní grafika a typografie v ČR.
12) Nástup digitálních technologií ve světě, Brody, Carson, Emigre.
13) Grafický design v České republice po roce
1990. Studijní literatura: * Povinná: Meggs. P. A History of Graphic design. Hoboken, New Jersey: Wiley,
2011. ISBN 978-1118922231. Heller, S. From Victorian to Digital. New York: Harry N. Abrams,
2001. ISBN 978-0810929845. Janáková, I. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action. Praha: Uměleckoprůmyslové museum & Argo,
2003. ISBN 80-7101-050-2. Brody, N. The Language od Graphic design. Milford, Connecticut: Universe,
2002. ISBN 978-0789306531. Blackwell, L. The End of Print, Graphic design of David Carson. London: Laurence King Publishing,
2000. ISBN 978-1856692168. * Doporučená: Internetové zdroje podle aktuálního výkladu.
Cílem kurzu je seznámit studenty s historií, kategoriemi a prvky vizuální komunikace a grafického designu a zároveň je zorientovat v dané oblasti natolik, aby byli schopni, jako eventuální zadavatelé nebo koncepční osoby, formulovat svůj tvůrčí názor.