1. Vymezení předmětu a předpoklady (futurismus, abstraktní malířství, dada, konstruktivismus, Bauhaus, kinetismus)2. Počítače jako výzva kreativitě a vizualitě (počítače; počítače a hudba, literatura, obraz)3. Počítače a nápodoba4. Počítač a proces5. Snímaný obraz a proměna6. Simulovaný obraz a napodobování
7. Syntetizovaný obraz a svébytnost8. Sdílený obraz a předvádění9. Nová společenská propojení (internetové umění)10. Sloh elektronické éry (design, hry)11. Umělý umělec12. Příroda v nové úloze (bio-art)13. Pohlcení a odstup (virtuální realita & reálný prostor) V případě zrušení prezenční výuky bude kurz probíhat v prostředí MS Teams.
V relativně nových společenských a technologických podmínkách 2. poloviny 20. století se ustavuje také nové pojetí umění, které bývá později nazváno "digitálním uměním" nebo také "uměním nových médií". Je dom ýšlením obsahových výbojů předcházejícího období, zároveň i reflexí nových společenských situací a technických možností, jakož i vlastním využitím nových technologií pro uměleckou tvorbu.
Kurz bude formou přednášek rekapitulovat hlavní vývojové linie tohoto umění: souběžně bude konfrontovat historický aspekt (postupné včleňování jednotlivých artefaktů do kontextu umění nových médií), aspekt technický a technologický (vzájemné ovlivňování techniky a umění), teoretický (adaptace aktuálních teoretických přístupů pro tvůrčí postupy, inspirativnost vědeckých teorií) a aspekt ryze umělecký (proměna vlastní podstaty umění).