Tento kurz se zabývá záležitostmi strategického a taktického plánování v ziskových a neziskových organizacích. V rámci jeho jednotlivých seminářů se posluchači seznámí s teorií a praxí strategického plánování jako nezbytné součásti manažérských dovedností. Přiměřená pozornost bude věnována osvojení základních plánovacích technik a nástrojů. Po absolvování tohoto kurzu budou jeho studenti disponovat znalostí potřebné teorie strategického plánování včetně dovednosti uplatňovat příslušné nástroje a techniky s cílem zajistit optimální fungování ziskových a neziskových organizací. Jednotlivé semináře budou probíhat formou přednášek včetně nácviku odpovídajících metod a technik. Témata těchto seminářů jsou následující:
Úvod do problematiky, východiska strategického plánování, potřeba plánování
Analýza výchozího stavu podniku (organizace), použité metody analýzy
Struktura a stanovování cílů, hierarchie cílů, poslání organizace
Volba a rozpracování konkrétní strategie, tvorba ministrategií
Dosahování cílů: organizování, řízení, motivování
Monitorování průběhu realizace plánu, kontrola
Sestavení vlastního podnikatelského plánu
Řízení MBO
Nástroje a techniky strategického plánování: metoda scénářů
Plánování času pomocí metody CPM
Informační podpora strategického plánování
Moderní trendy v strategickém plánování
Kurz Podniková ekonomika a podnikatelské plánování II. se zabývá problematikou strategického a taktického plánování podniku, jeho cíli, funkcemi, hlavními činnostmi a vlastní realizací, přičemž volně navazuje na předchozí předmět Podniková ekonomika a podnikatelské plánování I. Náplň tohoto předmětu čerpá poznatky z obecné ekonomické teorie a dalších vědních disciplín, jako je teorie řízení, modelování procesů a prognostika.