Pořadí a vymezení jednotlivých témat bude upřesněno na začátku semestru.
Témata kurzu:
Studium spotřeby: uvedení do předmětu studia; organizace kurzu
Jídlo: spotřeba a normativita
Móda: soutěž, významy a identita
Hudba: vkus a distinkce
Film: legitimizace a kulturní trh
Pití alkoholu - místa a maskulinita
Dovolená a cestování: volný čas
Důsledky spotřeby: každodenní spotřeba, životní prostředí a změna
Rozumění spotřebě: teorie racionální volby; kritická teorie
Rozumění spotřebě: material culture; teorie praktik
Shrnutí a propojení témat 1.Studium spotřeby: uvedení do předmětu studia; organizace kurzu 2.Jídlo: spotřeba a normativita 3.Móda: soutěž, významy a identita 4.Hudba: vkus a distinkce 5.Film: legitimizace a kulturní trh 6.Pití alkoholu - místa a maskulinita 7.Dovolená a cestování: volný čas 8.Důsledky spotřeby: každodenní spotřeba, životní prostředí a změna 9.Rozumění spotřebě: teorie racionální volby; kritická teorie 10.Rozumění spotřebě: material <span style="font-size: 24.0pt; font-family: Calibri; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-fareast-font-family: +mn-ea; mso-bidi-font-family: +mn-cs; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-fareast-theme-font: minor-fareast; mso-bidi-theme-
Kurz se zaměřuje na představení klíčových přístupů a témat současné sociologie spotřeby. Na příkladu různých zájmových oblastí studia (hudba, film, jídlo, alkohol, technologie, nakupování apod.) budeme ilustrovat klíčové koncepty sociologie spotřeby, závěrečné části se pak budeme věnovat teoretických východiskům a perspektivám jak přistupovat ke spotřebě jako sociologickému tému.
Kurz patří mezi sociologické povinně-volitelné profilující předměty.