Témata:
1) Představení kurzu; východiska kvantitativní strategie výzkumu organizace a požadavky kurzu způsob průběžné práce východiska kvantitativní strategie výzkumu
2) Kvantifikace, koncept a operacionalizace kvantifikace a standardizace koncept (pojem) a způsob jeho měření operacionalizace kvalita měření: reliabilita a validita
3) Designy kvantitativního výzkumu kauzální vysvětlení a kritéria kauzality dotazníkové šetření, longitudinální výzkum, experiment, kvantitativní obsahová analýza
4) Populace a výběr populace a kvantitativní výzkum způsoby výběru census, náhodný výběr a kvótní výběr
5) Dotazníkové šetření způsoby dotazování rozohovor s tazatelem; dotazník návratnost dotazníkové šetření a etika výzkumu online výzkum
6) Dotazník jako nástroj měření podoba a struktura dotazníku typy otázek hlavní problémy a chyby při formulaci otázek
7) READING WEEK: kvantitativní studie
8) Kvantitativní obsahová analýza použití obsahové analýzy vymezení kategorií, kódování
9) Statistiky, statistické úřady a další zdroje dat statistické výkaznictví a data o státu přehled hlavních zdrojů dat využití dat "big data"
10) Data a statistická analýza datová matice, uspořádání dat pro kvantitativní analýzu cíle statistická analýza statistické usuzování, testování hypotéz
11) Sekundární analýza dat a datové archivy datové archivy, velká výzkumná šetření možnosti a limity sekundární analýzy dat
12) Výzkumné otázky a jak na ně ústřední role výzkumné otázky častá úskalí při formulaci výzkumné otázky výzkumná otázka a design výzkumu
13) Diskuze: výzkumné otázky Studijní literatura: NOVOTNÁ, H., ŠŤOVÍČKOVÁ, M., ŠPAČEK O. (eds.).
2019. Metody výzkumu ve společenských vědách. FHS UK Doporučená: BABBIE, E. The practice of social research. Boston: Cengage Learning,
2016. ISBN 978-1-305-10494-5. BRYMAN, A. Social research methods. Oxford: Oxford University Press,
2012. ISBN 978-0-19-958805-3DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum,
2002. ISBN 978-80-246-0139-7.PUNCH, K. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál,
2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
Kurz seznamuje studenty se základními principy a postupy kvantitativní výzkumné strategie ve společenskovědním výzkumu. Zaměřuje se na široké spektrum výzkumných designu, metod i záměrů a cílů kvantitativní strategie.
Kurz kombinuje přednáškovou výuku s průběžnou samostatnou prací směřující k osvojení základních dovedností.