1. Proč nesníme pátý bonbon: teorie mezního užitku
Holman (2011) Kap. 2. Chováni spotřebitele: užitečnost a poptávka. 2. Jak se tvoří cena: nabídka a poptávka
Holman (2011) Kap. 4. Tržní rovnováha a efektivnost. 3. Proč je všechno relativní - i když by nemělo, proč je cena perel a spousty jiných věci tak nesmyslně vysoka (jak se tvoří ceny v supermarketech).
Ariely (2009) Kap. Jak je to s relativitou (s. 15-30); Omyly a mýty kolem nabídky a poptávky (s. 31-50) 4. Proč nás bezplatné věci někdy vyjdou tak draho
Ariely (2009) Kap. Jak drahé je zdarma, (s. 51-64) 5. Proč lék za stovku zvládne to, co lék za par korun nedokáže
Ariely (2009) Kap. Síla ceny (s. 143-158) 6. Proč rádi děláme některé věci zadarmo, ale přestane nás to bavit, když nám za to začnou platit
Ariely (2009) Kap. Kolik nás stojí společenské normy (s. 65-80) 7. Proč jsou žhavé věci ještě žhavější, než se nám zdá
Ariely (2009) Kap. Jak důležité je vzrušení (s. 81-95) 8. Proč tak přeceňujeme všechno, co máme
Ariely (2009) Kap. Jak drahé je vlastnictví (s. 109-118) 9. Proč rádi odkládáme práci a proč se někdy nedokážeme donutit k práci, i když je to potřeba
Ariely (2009) Kap. Proč rádi odkládáme práci (s. 95-108) 10. Proč se necháme tak snadno odvést od hlavního cíle; proč člověk obvykle dostane to, o co koleduje (síla očekávání)
Ariely (2009) Kap. Nechte otevřená zadní vrátka (s. 119-130); Velka očekávání (s. 131-143) 11. Jak peníze cvičí s naším charakterem (proč z nás hotovost dělá větší poctivce, než jsme, proč tak rádi švindlujeme)
Ariely (2009) Kap. Cesta do hlubin našeho charakteru (s. 159-174) Jak peníze cvičí s naším charakterem (s. 175-186) 12. Ekonomie a štěstí
Mlčoch, L. (2007). s. 147-163. 13. Zkouška
Cílem kurzu je naučit studenty vidět ekonomickou stránku rozhodování každodenního života. Kurz je určen pro studenty prvního ročníku.