1) Média v tradiční a v moderní společnosti: komunikační strukturace sociálního prostoru (předbě žně).
2) Typy médií a jejich působení na jednotlivce a skupiny v tradiční a v moderní společnosti (předběžně).
3) Sociální objekty působení médií: jedinec, skupina, dav, publikum, masa, veřejnost.
4) Obraz, lineární písmo, technický obraz a jejich působení v (multi)mediálních kombinacích.
5) Masová společnost, masová kultura, masová komunikace a média.
6) Rodina, stát, občanská společnost a média: sociální dosah komunikace a vytváření politické veřejnosti.
7) Občanská společnost, stát, ekonomika a média: komodifikace komunikace a vytváření spotřebitelské masy.
8) Technologie, ekonomika, vědění a média: komodifikace komunikace a vytváření dromokratické elity.
9) Mediální simulace reality, její metody a principy v moderní a.v současné společnosti.
10) Mediální prostor, multimediální prostor, hypermediální prostor a jejich symbolické výrazy.
11) Mediální re-strukturace moderní a nemoderní společnosti, globální důsledky.
12) Mediální prostor v hodnotových, ekonomických a politických statistických přehledech.
13) Horizontální a vertikální mapy současného mediálního světa.
14) Mediální transformace prostoru/teritoria, času/dějin, pospolitosti/etnika a komunikace/řeči v současnosti.
The course focuses on description, analysis and illustration of problems connected with institutional, organizational, political, cognitive and other preconditions and consequences of media actions.