Vzhledem k heterogenitě zvolených a řešených témat disertací je odborná literatura studentům poskytována individuálně, a to školitelem.
Doporučená literatura k praktické části výzkumných projektů:
BOGNER, A., LITTIG, B., MENZ, W., (eds). Interviewing Experts. Research Methods Series. London: Palgrave Macmillan, 2009
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2002
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016
Cílem předmětu je sdílení zkušeností z vlastní výzkumné činnosti, ze studijních stáží a konferencí, kritická reflexe aktuálních celospolečenských problémů a jejich etických konotací s možností hledání správné etické rozvahy v různých dilematických situacích, dále diskuse o relevantních odborných textech a nové odborné literatuře.
Doktorský seminář se koná pravidelně v každém ročníku studia. V prvním roce studia je vyžadována pouze pasivní
účast, od druhého roku studia je nutná účast aktivní a zahrnuje prezentaci postupu disertační práce s následnou diskusí s důrazem na rozvíjení schopnosti doktorandů vnímat etické aspekty v různých oborech.
V rámci doktorského semináře probíhá také diskuse o teoreticko-metodologických otázkách vyplývajících z výzkumných projektů doktorandů.
V případě zahraniční stáže je student omluven z účasti na doktorském semináři, není však zbaven povinnosti vlastní prezentace.
Vzhledem k heterogenitě zvolených a řešených témat disertací je odborná literatura studentům poskytována individuálně, a to školitelem.