Cíl výuky je trojí: 1. vzájemné zprostředkování odborné informace ze specializované oblasti v oboru, jíž se student dlouhodobě věnuje, včetně schopnosti připravit dlouhodobý projekt 2. získání schopnosti kvalifikovaně prezentovat a obhájit konkrétní činnost, projekt nebo tvorbu v odborném a názorově rozmanitém prostředí 3. rozvoj schopnosti aktivní diskuse mezi zastánci různých postojů, kvalifikované odborné oponentury.
Osnova: 1) Úvod k semináři. 2) Prezentace aktivity studenta. 3) Kolektivní oponentura. 4) Opakování bodů 2. a 3. až do vyčerpání témat. 5) Jednotlivá a shrnující hodnocení vyučujícího. 6) Přednáška o tvorbě a provedení přednášky. 7) Kolokvium: celkové hodnocení studentů. Studijní literatura: Ad hoc.
Předmět Seminář aktivit je vypisován na počátku studia. V průběhu prvního ročníku studia studenti provozují individuálně praxi ve veřejné správě, odborných organizacích, NNO a podobně, v místě a v trvání podle dohody.
Na závěrečném výjezdním blokovém semináři proběhnou jednotlivé prezentace práce všech studentů. Závěr tvoří přednáška vyučujícího o přípravě přednášky či prezentace a jejím provedení.
Seminář vede vedoucí katedry.