Charles Explorer logo
🇬🇧

Seminar in cultural history

Class at Faculty of Humanities |
YMKDE010

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Úvod do akademické práce s informacemi, její etika;

2. Vědecké knihovny a časopisy;

3. Internetové zdroje v akademické práci;

4. Archivy a archivní výzkum;

5. Metodologické otázky terénního výzkumu;

6. Citace a jejich využití v akademické práci;

7. Recenze odborných textů;

8. Příprava projektu, volba tématu, pramenů a metod;

9. Typy humanitní a společenskovědní analýzy;

10. Struktura a styl DP a jiných typů projektů;

11. Psaní DP I. - časový rozvrh, pracovní systém;

12. Psaní DP II. - vlastní psaní, finalizace, obhajoba;

13. Další typy vědeckých výstupů - konferenční prezentace, článek, kniha. Proseminář probíhá ve čtrnáctidenních intervalech. * Povinná literatura: - Burke, Peter. Co je kulturní historie? Praha

2011. - Šanderová, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha

2007. * Doporučená literatura: - Bůžek, Václav. Úvod do studia dějepisu. České Budějovice

1994. - Čermák, Ivo - Řiháček, Tomáš - Hytych, Roman (eds.). Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno

2013. - Dressel, Gert. Historische Anthropologie. Wien

1996. - Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc

1997. - Eibach, Joachim - Lottes, Gunther (eds.). Kompass der Geschichtswisssenschaft. Göttingen

2002. Geschichte Online. Wien - Köln - Wiemar

2006. - Hanuš, Jiří. Pozvání ke studiu církevních dějin. Brno

1999. - Nodl, Martin - Tinková, Daniela (eds.). Antropologické přístupy v historickém bádání. Praha

2007. - Silverman, David. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava

2005. - Storchová, Lucie - Horský, Jan a kol. Paralely, průsečíky, mimoběžky. Praha

2009. - Strauss, Anselm L. - Corbinová, Juliet M. Základy kvalitativního výzkumu. Brno

1999.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem prosemináře je naučit studenty základům akademické práce, respektive tyto základy získané během dřívějšího studia systemizovat a podřídit potřebám studia a výzkumu v oblasti evropských kulturních dějin. V letním semestru proseminář cílí k přípravě, prezentaci a veřejné obhajobě akademických i aplikovaných badatelských projektů prostřednictvím konkrétních příkladů diplomních projektů studentů.