Tematické okruhy přednášek
1. Média a jejich provázanost s vlastníky Rozdělení vlastníků v rámci trhu: televizního, rozhlasového, s denním tiskem a časopisy Další aktivity vlastníků médií a jejich možné vlivy na medializaci obsahů v relevantních médiích
2. Média a jejich závislost na inzerentech Specifika podnikání v médiích Velikost českého trhu a potenciál velkých inzerentů Přehled největších zadavatelů inzerce Inzertní objemy v jednotlivých segmentech tuzemského mediálního trhu
3. Public relations, aneb jak do médií proniknout Manipulavní techniky PR Novinář versus odborník na PR Základní prostředky PR Další mechanismy PR – krizová komunikace, lobying
4. Novinář a jeho závislosti Fungování redakce Odlišnosti práce v tištěných a elektronických médiích Role gatekeepingu a nastolování mediální agendy Cenzura a autocenzura
5. Marketing a media o Média jako základní prostředek marketingové komunikace o Nad-linkové a pod-linkové aktivity o Relevance médií pro daný typ marketingových informací
6. Cílová skupina a jak jí zasáhnout Základní typologie cílových skupin Definice cílové skupiny na základě výběrových kriterií Zadavatelé inzerce a jejich vnímání cílové skupiny a jejího potenciálního zásahu Role opinion leaders a decisiopn makers.
V prvním semestru kurz nabízí praktický vhled do tuzemského mediálního prostředí. Přednášející klade zvláštní pozornost na manipulativní prvky, které jsou součástí mediálního světa či na něj zprostředkovaně působí.
V průběhu druhého semestru studenti uplatňují informace z předchozího období při tvorbě mediálních obsahů - především vlastních textů, ale i mediálních strategií s ohledem na jednotlivé cílové skupiny.
Vedoucí kurzu rovněž v průběhu obou semestrů zprostředkuje studentům setkání i polemiku s novináři, odborníky na public relations i marketingovou komunikaci.