Charles Explorer logo
🇨🇿

Média a agenturní praxe

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YMM15PPZI

Sylabus

Tematické okruhy přednášek

1. Média a jejich provázanost s vlastníky   Rozdělení vlastníků v rámci trhu: televizního, rozhlasového, s denním tiskem a časopisy   Další aktivity vlastníků médií a jejich možné vlivy na medializaci obsahů v relevantních médiích

2. Média a jejich závislost na inzerentech   Specifika podnikání v médiích   Velikost českého trhu a potenciál velkých inzerentů   Přehled největších zadavatelů inzerce   Inzertní objemy v jednotlivých segmentech tuzemského mediálního trhu

3. Public relations, aneb jak do médií proniknout   Manipulavní techniky PR   Novinář versus odborník na PR   Základní prostředky PR   Další mechanismy PR – krizová komunikace, lobying

4. Novinář a jeho závislosti   Fungování redakce   Odlišnosti práce v tištěných a elektronických médiích   Role gatekeepingu a nastolování mediální agendy   Cenzura a autocenzura

5. Marketing a media   o       Média jako základní prostředek marketingové komunikace   o        Nad-linkové a pod-linkové aktivity   o        Relevance médií pro daný typ marketingových informací

6. Cílová skupina a jak jí zasáhnout   Základní typologie cílových skupin   Definice cílové skupiny na základě výběrových kriterií   Zadavatelé inzerce a jejich vnímání cílové skupiny a jejího potenciálního zásahu   Role opinion leaders a decisiopn makers.

Anotace

V prvním semestru kurz nabízí praktický vhled do tuzemského mediálního prostředí. Přednášející klade zvláštní pozornost na manipulativní prvky, které jsou součástí mediálního světa či na něj zprostředkovaně působí.

V průběhu druhého semestru studenti uplatňují informace z předchozího období při tvorbě mediálních obsahů - především vlastních textů, ale i mediálních strategií s ohledem na jednotlivé cílové skupiny.

Vedoucí kurzu rovněž v průběhu obou semestrů zprostředkuje studentům setkání i polemiku s novináři, odborníky na public relations i marketingovou komunikaci.